gnTel
Telefonie valt of staat met een solide platform. Daarom is Watel partner van het Nederlandse gnTel en maken gebruik van hun VoIP telefonie platform, gestationeerd op twee plaatsen in Nederland. Klanten kunnen zo al 12 jaar vertrouwen op stabiele bereikbaarheid.
Stapt u over van ISDN? Kies dan voor een hosted centrale of uw huidige ISDN centrale aan te sluiten via een VOIP SIP trunk. Hoe dan ook, met behoud van uw telefoonnummers en vrijwel altijd een kostenbesparing.
Apparatuur
Voip staat voor ‘voice over ip’ maar behalve bureautelefoons, kunnen ook intercoms in combinatie met beeldbellen en ‘vast op mobiel’ gekoppeld worden aan dit platform.
Functionaliteit
Met FlexTelephony, de hosted telefooncentrale, heeft u de beschikking over zeer veel features die u waarschijnlijk niet allemaal nodig heeft. Misschien wilt u later toch een keuzemenu, een wachtrij of gesprekken opnemen?
Platform
gnTel was voor zover bekend de eerste in Nederland met hosted telefonie. De oprichter en oud directeur van KPN Research werkte eind jaren 90 met een klein team enthousiastelingen aan internet telefonie. Dit initiatief ontwikkelde zich door binnen ‘TNO bedrijven’. In 2004 werd besloten gnTel op te richten. Ondertussen telt het platform duizenden klanten.
In december 2016 is er een groot project gestart om de stabiliteit van het gnTel platform verder te garanderen. In 2017 zijn verschillende onderhoudswerkzaamheden aan het platform uitgevoerd. Servers zijn vervangen, nieuwe hardware is aangeschaft en het gehele platform is onder de loep genomen door ons technische team. gnTel kan melden dat gedurende het jaar 2017 een beschikbaarheid van het VoIP platform van 99,995% gerealiseerd is.
Watel is getraind in voip, sip en de conventionele telefooncentrales om aanpassingen (mutaties), uitbreiding of overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ook als u niet zeker weet of het invloed heeft op uw betaalsystemen, intercom of alarmsysteem adviseren wij u graag bij u op locatie.